Blog

Charismatisch worden en zelf de regie pakken over je uitstraling? Met onze blog geven we je tips en inzicht hoe je met kleding je uitstraling en overtuigingskracht versterkt. Lees ook onze berichten op Facebook.

Kies in 6 stappen de zonnebril die bij je past

Je zonnebril is een kenmerkend onderdeel van jouw unieke stijl, je personal brand. Maar hoe bepaal je of een bril jouw uitstraling versterkt? Ga je bij de aanschaf af op het advies van de verkoper, de mening van je vrienden of pas je tientallen brillen? Met onderstaand stappenplan weet je precies waar je op moet letten en kies je gericht de zonnebril die bij je past.

Kies de zonnebril die bij je past

Lees verder…

Een eigen stijl én een duurzame garderobe

Gaat dat samen? Jazeker, het is de perfecte match!

Je eigen stijl creëer je door die kledingstukken te dragen, die jouw authenticiteit versterken. Door kleding te kiezen die bij je past, die wat met en voor je doet, verleng je de houdbaarheid van je garderobe. Je hoeft niet steeds iets nieuws aan te schaffen en de mode te volgen. Om lang met je kleding te doen, is het een voorwaarde dat je kiest voor kwaliteit. Hoe doe je dat?

Kwalteit boven kwantiteit

Lees verder…

Het jasje en dasje van de CEO

Hoe goed kun je iemands status afleiden uit zijn voorkomen? En hoe belangrijk zijn je looks voor je carrière? Heel erg goed en heel erg belangrijk, zo blijkt. “Eenzelfde kostuum kan bij persoon A heel charismatisch werken en van persoon B een showkikker maken.”

Kleine bedrijven, grote bedrijven, uit verschillende sectoren en continenten… Het mondiaal economisch landschap is waarschijnlijk nog nooit zo divers geweest. En toch loopt er vaak één constante door: hoe de CEO er uitziet.

Het jasje en dasje van de CEO

Lees verder…

Neem de regie over je uitstraling

Heb je dat ook? Kleding in je kast hangen die je nooit of met weinig plezier draagt? Overkomt jou wel eens het volgende?

Je twijfelt over de aanschaf van een kledingstuk, maar de verkoper weet je te overtuigen van het feit dat het een goede aankoop is en je gaat erin mee. Hij vindt het kledingstuk je fantastisch staan, of zegt dat je lichaam er zo mooi in uitkomt of bijvoorbeeld dat je helemaal van deze tijd bent. Dat wil je wel, zijn argumentatie heeft effect. Thuis kijk je niet meer door de bril van de verkoper en ben je teleurgesteld over dat, wat het kledingstuk voor je doet. Je ergert je, omdat je je toch weer hebt laten overhalen iets te kopen, omdat de ander zo overtuigend klonk. Je hebt geen zin om naar de winkel terug te gaan, het kledingstuk verdwijnt in je kast en wordt nooit gedragen.

Laat je niet overhalen door een enthousiaste verkoper

Lees verder…

Meer succes door je uitstraling

Je uiterlijk doet ertoe en speelt gedurende je hele leven een belangrijke rol in de visuele communicatie. Het beeld dat je van jezelf neerzet, raakt de emoties van de ander en schept een bepaald verwachtingspatroon. We gaan er impliciet van uit dat de buitenkant informatie verschaft over de binnenkant. Het is daarom van belang dat het beeld dat je neerzet, het beeld is dat je wilt overbrengen.
Voor effectieve communicatie, is het beeld dat je van jezelf neerzet van grote betekenis.Click To Tweet

Lees verder…

Krijg meer zelfvertrouwen door je kleding

Elk kledingstuk spreekt zijn eigen taal. Het leren jack van de motorrijder zegt iets anders dan de witte doktersjas. Een spijkerbroek met gaten brengt iets anders over dan een vale corduroy broek. Elk kledingstuk geeft een boodschap af en die boodschap is van grote invloed op de persoonlijke effectiviteit van de drager. Het beïnvloedt zelfvertrouwen, zelfbewustzijn en heeft impact op de interactie.

Je kleding beïnvloedt je zelfvertrouwen

Lees verder…