Blog

Neem de regie over je uitstraling en krijg meer charisma. Ontdek hoe je je authenticiteit, aantrekkelijkheid en geloofwaaardigheid versterkt.

Werk aan je charisma

Hoe krijg ik meer charisma?

“Hoe krijg ik meer charisma?” is een vraag die vaak aan mij wordt gesteld. Mijn nieuwe boek Werk aan je charisma – Authentiek, aantrekkelijk en geloofwaardig overkomen geeft je hierop antwoord. Graag geef ik je de mogelijkheid om het eerste hoofdstuk te lezen: De pijlers van charisma.

Kevin, jong en ambitieus, wil graag investeren in zijn charisma. Hij wil zichzelf goed neerzetten. Zelf vindt hij dat hij een ‘nerderige’, onzekere indruk maakt en een beetje grijs en saai overkomt. Maar als hij zich op z’n gemak voelt, is hij heel sociaal en interactief. Van anderen krijgt hij regelmatig terug dat hij gemaakt of geforceerd overkomt. “Dat charismatische heb ik niet in me. Ik straal niet uit wie ik ben en wil zijn: een jonge vent die zelfverzekerd en sociaal is en goed in zijn vel zit, de beste versie van mezelf. Op de een of andere manier lukt het me niet, ik ben nog niet zo succesvol als ik zou willen zijn. Daar wil ik aan werken.”

Lees verder…

Kwaliteit boven kwantiteit

Een eigen stijl én een duurzame garderobe

Gaat dat samen? Jazeker, het is de perfecte match!

Je eigen stijl creëer je door die kledingstukken te dragen, die jouw authenticiteit versterken. Door kleding te kiezen die bij je past, die wat met en voor je doet, verleng je de houdbaarheid van je garderobe. Je hoeft niet steeds iets nieuws aan te schaffen en de mode te volgen. Om lang met je kleding te doen, is het een voorwaarde dat je kiest voor kwaliteit. Hoe doe je dat?

Lees verder…

Het uniform van 'de baas'

Het jasje en dasje van de CEO

Hoe goed kun je iemands status afleiden uit zijn voorkomen? En hoe belangrijk zijn je looks voor je carrière? Heel erg goed en heel erg belangrijk, zo blijkt. “Eenzelfde kostuum kan bij persoon A heel charismatisch werken en van persoon B een showkikker maken.”

Kleine bedrijven, grote bedrijven, uit verschillende sectoren en continenten… Het mondiaal economisch landschap is waarschijnlijk nog nooit zo divers geweest. En toch loopt er vaak één constante door: hoe de CEO er uitziet.

Lees verder…

Laat je niet overhalen door een verkoper

Neem de regie over je uitstraling

Heb je dat ook? Kleding in je kast hangen die je nooit of met weinig plezier draagt? Overkomt jou wel eens het volgende?

Je twijfelt over de aanschaf van een kledingstuk, maar de verkoper weet je te overtuigen van het feit dat het een goede aankoop is en je gaat erin mee. Hij vindt het kledingstuk je fantastisch staan, of zegt dat je lichaam er zo mooi in uitkomt of bijvoorbeeld dat je helemaal van deze tijd bent. Dat wil je wel, zijn argumentatie heeft effect. Thuis kijk je niet meer door de bril van de verkoper en ben je teleurgesteld over dat, wat het kledingstuk voor je doet. Je ergert je, omdat je je toch weer hebt laten overhalen iets te kopen, omdat de ander zo overtuigend klonk. Je hebt geen zin om naar de winkel terug te gaan, het kledingstuk verdwijnt in je kast en wordt nooit gedragen.

Lees verder…

Ons beeld beinvloedt het gedrag

Meer succes door je uitstraling

Je uiterlijk doet ertoe en speelt gedurende je hele leven een belangrijke rol in de visuele communicatie. Het beeld dat je van jezelf neerzet, raakt de emoties van de ander en schept een bepaald verwachtingspatroon. We gaan er impliciet van uit dat de buitenkant informatie verschaft over de binnenkant. Het is daarom van belang dat het beeld dat je neerzet, het beeld is dat je wilt overbrengen.

Lees verder…

Je kleding beinvloedt je zelfvertrouwen

Krijg meer zelfvertrouwen door je kleding

Elk kledingstuk spreekt zijn eigen taal. Het leren jack van de motorrijder zegt iets anders dan de witte doktersjas. Een spijkerbroek met gaten brengt iets anders over dan een vale corduroy broek. Elk kledingstuk geeft een boodschap af en die boodschap is van grote invloed op de persoonlijke effectiviteit van de drager. Het beïnvloedt zelfvertrouwen, zelfbewustzijn en heeft impact op de interactie.

Lees verder…