Versterk als ondernemer je charisma en visuele identiteit 

Onderscheid je van de concurrentie

De uitstraling van jou en je onderneming zijn van doorslaggevend belang voor het succes van je bedrijf.

Welke indruk maak je met je website, hoe ziet je LinkedInprofiel eruit, hoe kom je over in het persoonlijk contact? Je visuele identiteit raakt de emoties van je klant, prospect of relatie en schept een bepaald verwachtingspatroon. Het is daarom belangrijk dat het beeld dat je neerzet ook het beeld is dat je wilt overbrengen.

“Het merk ‘ik’ is voor ondernemers enorm belangrijk”
  • Wil jij je karaktervol en charismatisch profileren?
  • Je onderscheiden van je concurrenten?
  • Wil je de juiste klanten aantrekken?
  • Je zeker voelen over je uitstraling?
  • Je zichtbaarheid vergroten?

Werk aan je visuele identiteit. Zorg dat je grip krijgt op je uitstraling, zodat er geen discrepantie bestaat tussen de indruk die je wilt maken en de indruk die je werkelijk maakt. Ontdek hoe je jouw impact managet en jezelf en je onderneming authentiek, aantrekkelijk en overtuigend neerzet, zowel online als offline.

Jij, de ondernemer, maakt je bedrijf uniek

Charisma gaat over wat anderen in je zien. Je wordt een charismatische ondernemer als je echtheid uitstraalt, als je overkomt zoals je werkelijk bent of wilt zijn. Je bent ontspannen jezelf, draagt geen masker en speelt geen rol. Je persoonlijkheid is zichtbaar. De verschillen tussen bedrijven zijn soms klein. Jouw persoonlijkheid is wat je onderscheid. Hoe authentieker je jezelf neerzet, des te groter je kansen op persoonlijk en professioneel succes. Je ‘merk’-identiteit ligt in het verlengde van je authenticiteit.

De 3 pijlers van charisma

Bij het ontwikkelen van charisma gaat het om het versterken van authenticiteit, aantrekkelijkheid en geloofwaardigheid in de uitstraling.

  • Authenticiteit wekt vertrouwen. Zo willen we zaken doen met iemand die ‘echt’ is, omdat we hem of haar dan pas als betrouwbaar ervaren.
  • Met het versterken van je authenticiteit vergroot je je aantrekkelijkheid. Hoe echter je bent, hoe meer je van je persoonlijkheid laat zien, des te aantrekkelijker en zelfverzekerder anderen je vinden.
  • Geloofwaardigheid is de bonus: als je authentiek en aantrekkelijk overkomt, ben je ook geloofwaardiger.

Ons plan van aanpak voor het versterken van je visuele identiteit

Tijdens een persoonlijk gesprek bespreken we je wensen en de mogelijkheden voor het versterken van je persoonlijke uitstraling en de uitstraling van je bedrijf. Met als doel dat er een stevige consistentie komt tussen beeld, persoonlijkheid en boodschap en deze elkaar gaan elkaar versterken.

Aandachtspunten

  • De regie krijgen over je eigen uitstraling en die van je onderneming
  • Je authenticiteit, aantrekkelijkheid en geloofwaardigheid versterken
  • Je personal brand ontdekken en consistent toepassen
  • Je online en offline zeker voelen over je uitstraling
  • Jezelf en je onderneming onderscheidend en charismatisch neerzetten
  • Je impact managen

Samen stellen we een programma op maat vast dat naadloos aansluit aan je behoefte in het versterken van je charisma en visuele identiteit. Met de focus op jouw expliciete doelen leer je effectief invloed uitoefenen op het beeld dat jij en je bedrijf neerzet.

De mogelijkheden voor het traject op maat

Creëer een charismatische kledingstijl

Je kleding en accessoires zijn de basis voor een charismatische en overtuigende uitstraling. Het bepaalt in sterke mate het beeld dat je neerzet en hoe jij en je boodschap bij de ander overkomen. Kleding die bij je past versterkt je uitstraling en je zelfvertrouwen. Je voelt je er goed in.

Lees verder

Met een frisse blik ga je naar jezelf en kleding kijken. Met Lida’s beproefde Recht-Rond Formule leer je op een snelle en systematische wijze zien en ontdekken wat de diverse vormgevingsaspecten in kleding en accessoires met je uitstraling doen. Je krijgt inzicht in hoe je zelf het beeld en de boodschap bepaalt en daarop effectief invloed uitoefent. Haar formule en constructieve aanpak zorgen zowel voor resultaat als plezier tijdens de gezamenlijke ontdekkingstocht.

Je ontwikkelt je eigen charismatische kledingstijl die jouw persoonlijkheid en boodschap onderstreept. 

Het resultaat:

  • Je kleding versterkt je authenticiteit, aantrekkelijkheid en geloofwaardigheid
  • Uit het grote kledingaanbod kun je gericht kiezen
  • Je creëert een duurzame garderobe
  • Je bent in staat ijzersterke combinaties te maken en weet welke indruk je met de diverse outfits maakt
  • Je ontdekt je personal brand

Ruimte innemen en aandacht vangen

De wijze waarop je een ruimte binnenloopt, heeft een bepaalde impact. Hoe je contact legt op een netwerkbijeenkomst geeft een indicatie over wie je bent. Jouw opkomst bij een presentatie is beslissend voor de aandacht en de interesse van de zaal.

Lees verder

Je ontdekt hoe je met je houding, beweging en expressie jouw authenticiteit, aantrekkelijkheid en geloofwaardigheid versterkt.

Doelgericht werk je aan een goede lichaamshouding, een zelfbewuste natuurlijke loopbeweging en zelfverzekerde ondersteunende gebaren. Jouw eigenheid is hierbij leidend. Daarbij letten we ook op je kleding en schoeisel. Er is altijd een wisselwerking tussen kleding, persoonlijkheid, lichaamshouding en beweging.

De kracht van deze training ligt in de vele praktische oefeningen.We richten ons op situaties uit de dagelijkse praktijk of op specifieke casussen die jij aandraagt zoals het geven van een presentatie.

Mogelijke onderdelen van het programma:

  • Je entree
  • De wijze waarop je zit en staat
  • Je gezichtsexpressie
  • Zelfbewust ruimte innemen, aandacht vangen en vasthouden
  • Het brengen van consistentie tussen persoonlijkheid, beeld en boodschap

Een overtuigende uitstraling op LinkedIn

Je profiel- en omslagfoto vertellen een verhaal, bewust en onbewust. Op grond van deze beelden trekt men conclusies. De foto’s hebben invloed op je geloofwaardigheid en zijn medebepalend voor het imago van jou en je onderneming.

Lees verder

Een goed gekozen foto maakt het verschil. Je profielfoto bepaalt bijvoorbeeld óf opdrachtgevers of mogelijke klanten je profiel lezen én met welke insteek. We helpen je bij de keuze voor de meest overtuigende profielfoto.

Bij de fotoselectie kijken we naar de totale uitstraling van de foto en naar de onderdelen die de uitstraling bepalen, zoals je kleding, houding, gezichtsexpressie en de achtergrond. We onderbouwen het advies. Daarnaast creëren we een unieke omslagfoto die bijdraagt aan je geloofwaardigheid en aan het gewenste imago van jou en je onderneming.

Videobellen met charisma

Of je nu videobellen gebruikt voor een verkoopgesprek, een training of om te netwerken, het is belangrijk dat je jezelf overtuigend neerzet. Weet jij hoe je authentiek overkomt tijdens een zoom meeting of skype call? Hoe je de aandacht vasthoudt en een overtuigende indruk maakt?

Lees verder

Op deze vragen en meer krijg je antwoord. We bespreken het beeld dat je neerzet en hoe je overkomt in het persoonlijk contact. Zo is het bij videobellen enorm belangrijk dat de ander jouw energie ervaart en zich betrokken voelt. Lichaamstaal en oogcontact zijn daarbij bepalende elementen. Maar ook waar plaats je jezelf tijdens het videobellen? Wat krijgen anderen te zien als jij in beeld bent?

We kijken naar jou, je achtergrond, je expressie en je kleding, kortom naar het totaalbeeld. Je ontvangt onderbouwd advies om het beeld dat je neerzet te versterken en in overeenstemming te brengen met je boodschap en doel.

Maak indruk met je website

Het is belangrijk dat je je ook met je website onderscheidend neerzet. Potentiële klanten of opdrachtgevers bezoeken over het algemeen eerst je website voordat ze persoonlijk met je in contact gaan. Brengt je website over wat je wilt overbrengen? Wat doet het beeld met de boodschap?

Lees verder

We analyseren je website op uitstraling en consistentie met jou, je doel en je doelgroep. Daarnaast op technische zaken zoals gebruiksgemak en snelheid. We koppelen onze bevindingen terug met onderbouwd advies en doen aanbevelingen hoe je met je website je visuele identiteit versterkt en je website optimaal laat werken. De aanbevelingen kunnen we ook voor je doorvoeren.

Peter van Hofweegen over visuele identiteit

Lida geeft vanuit haar warmte en oprechte interesse in mensen fantastische adviezen hoe je jezelf goed kunt presenteren. Dit doet zij met humor en aandacht. Ik denk regelmatig aan Lida als ik voor de kledingkast sta of naar een spreekgestoelte loop! Een aanrader voor jezelf of voor je team.”

Peter van Hofweegen

Saskia de Bel

Als je vormen en materialen kiest die bij je passen, dan staat er een ander persoon. Je gaat je anders voelen, omdat je ziet wat het effect is en ook omdat je merkt dat dit effect bij anderen overkomt. Lida heeft mij geholpen om mezelf zichtbaar te maken. Vanbuiten en daardoor ook vanbinnen.”

Saskia de Bel

Marcel Dekker

Lida van Doorn is de charisma expert van NL. Ze geeft fantastisch advies voor de gewenste uiterlijke verschijning en helpt bij de uitstraling van binnen naar buiten voor iedereen die “eigen wijzer” en succesvoller in het leven (werk en privé) wil staan.

Marcel Dekker

Wil je je charisma vergroten en je visuele identiteit versterken?

Je kunt alle bovenstaande aspecten van je visuele identiteit aanpakken of een keuze maken. Plan een belafspraak met Lida. Krijg persoonlijk advies hoe jij het beste je uitstraling, je zichtbaarheid en gunfactor vergroot door authentiek, aantrekkelijk en geloofwaardig over te komen.

Onderscheid je door je uitstraling

Krijg advies over de beste aanpak.

Plan een belafspraak met Lida